Wednesday, December 18, 2013

Syurga di Bawah Tapak Kaki Ibu

Menjaga 0rang tua sememangnya sesuatu yang mencabar.

Andai kata suatu hari aku ditakdirkan untuk menjaga 0rang tua ku seperti dia pernah menjagaku ketika aku kecil, aku m0h0n padamu Ya Allah agar diberikan kekuatan dan kesabaran yang tinggi.

Jangan sampai aku mengeluh letih.. Jangan sampai aku meninggi suara padanya. Jangan sampai aku mengabaikan makan pakai nya. Allah... Sangat susah.

Memang kadang-kadang kerenah 0rang tua macam-macam. Kita masa kecil pun begitu. Mengamuk. Ini tak mahu, itu tak mahu. Dah bagi yang di mintak, mengamuk lagi. Bila sakit, minta di belai2, mak bersengkang mata menjaga. Tak b0leh renggang. Diberi makan, selerak satu rumah. Disuruh mandi, liat sekali. Kan...

Kalau mak bleh bersabar dengan kerenah anak2nya, kenapa tidak anaknya.

Aku sangat-sangat kagum pada yang dapat jaga mak ayah dia tanpa mengeluh sikit pun.

Ku m0h0n padaMu agar aku juga dari g0l0ngan itu. Amin...

N0te: Keypad huruf '0' r0sak... Ad0ii... Terpaksa guna 0 (k0s0ng)

No comments: