Tuesday, October 29, 2013

Aku Sepasang Kasut

Tajuk: Aku Sepasang Kasut

Aku dilahirkan di sebuah kilang yang aku pun tak tahu kat mana. Aku diberi nama Dr. Cardin. Aku bertubuh cun-cun je, saiz 5. Kemudian aku dihantar ke kedai di Kuantan. Aku diletakkan di atas rak bersama kawan-kawanku yang lain. Rupa kami sama. Agaknya kami kembar kot ye?

Haih.. Jemu jugak duduk kat kedai ni. Hari-hari tengok orang lalu lalang. Orang tengok-tengok je aku. Mesti aku comel kan. Seganlah! ;p

Tiba lah suatu hari, dimana seorang awek datang pegang-pegang aku. Letak kat kaki dia. "Selesa!" katanya. Lepas dah puas belek aku , dia pun blah.. Aiihhh... Takde orang berkenan kat aku lagi ke ni.. Hmmm...

Then lepas lebih kurang setengah jam, dia datang balik. Si awek tadi pun ambik aku. Try2 lagi.. Then terus bayar. Yeyy!! Dah dapat tuan baru.

Aku dibawa balik. Rupa-rupanya aku dijadikan kasut hantaran kahwin dia. Maka duduk lah aku di atas singgahsana yang cantik sekali di hari perkahwinannya.

Tuan aku sayang sangat kat aku. Boleh dikatakan hari-hari dia pakai aku. Takpe, walaupun nanti cepat buruk tapi aku gembira dapat berkhidmat untuknya. Time dia pregnant dia tak pakai sangat. Yelah dah naik 15kg. Ni aku curi dengar dia cakap la.hehe... Kaki pun besau semacam je. Sembab.

Sehingga hari ini aku masih lagi berkhidmat untuk tuan aku. Dah nak masuk 3 tahun dah aku tinggal dengan tuan ku. Ni la gambar latest aku. Dah lusuh gila! Tak tahu la sampai bila tahan ni. Tunggu masa je :(



Note: I love this shoes very much! Also because of the story behind.
Note 2: Agak-agak dapat A tak karangan ni?? :p

No comments: